Kundo

Hantera mail med automatiska regler

Uppdaterad

Med hjälp av automatiska regler kan man effektivisera vardagen ännu mer! Denna featuren används så snart man upptäcker ett mönster i arbetet. T.ex taggar man alla mail som har ordet faktura eller påminnelse i texten med taggen ekonomi, så kan man skapa en automatiska regel kring detta.

Automatiska regler är oftast någonting som man börjar att jobba med lite senare, men en regel funkar för nästan alla kunder: Alla mail som har texten “Out of office”, “Automatisk svar” eller “Autosvar” i ämnesraden, ska tas bort och döljas i statistiken. Då blir det lite mindre jobb för gruppen och statistiken rensas också från sådana mail.

Här kommer ett exempel på hur du kan ändra prioriteringsordningen i Kundo mail:

Prioritera mail från en specifik kund

För att prioritera mail från en kund kan du skriva *@foretag.se i "Från-fältet" och sedan sätta valfri effekt som du vill ska hända med dessa mail.

Exempel

*@foretag.se

Matchar mail från adresserna: 

Vill du fånga alla mail från en kund som som sitter i flera länder kan du istället skriva *@foretag.* i "Från-fältet".

Exempel

*@foretag.*

Matchar mail från adresserna: