Automatiska regler: prio och mentions
I Kundo Social finns det automatiska regler som sker i era olika kontaktvägar. Dessa behöver ni besluta om de ska vara på eller avstängda.
1. Klicka på menyn > 'Inställningar' för den kontaktväg du önskar gå in på
2. Inställningar > 'Automatiska regler'
Messenger:
Ska meddelanden som kommer in i messenger hamna i hög prio i obesvarade vyn i er dashboard? Detta innebär att messengermeddelanden hamnar överst i obesvarade ärenden i andra kontaktvägar i er dashboard.
Facebook:
Ska kommentarer som endast innehåller en sk. mention automatiskt markeras som "kräver ej svar"? Det innebär att kommentarer där besökare endast taggat någon annan användare utan att skriva något, markeras som att de inte behöver hanteras. Ni kan fortfarande se dem under Senaste aktivitet men de kommer inte upp som obesvarade kommentarer i Dashboarden.
När ni startar upp era kontaktvägar är dessa regler automatiskt påslagna, vilket betyder att vill ni ha dem aktiverade så behöver ni inte göra någon av dessa inställningar manuellt.